reklama

Do dôchodku starý, a...

...chudobný. Nezvyknem reagovať na politickú, sociálnu, ani inú situáciu u nás na Slovensku. Nepatrím medzi ľudí, ktorí kritizujú všetkých a všetko. Teraz mi nedá. Musím. Možno aj kvôli sebe. Do dôchodku mám ešte ďaleko, ale... Ako to tu bude vyzerať, keď pôjdem do dôchodku ja? Mám sa tu vôbec o niečo snažiť? Mám myslieť na budúcnosť, ale keď zaplatím odvody do štátnej kasy, nemám z čoho odložiť do tej svojej. Nemôžem povedať že nechcem. Chcem. Ale nemôžem. Nemám z čoho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Jeden vrátim, druhý požičiam a z tretieho žijem. Trojruža tu už dávno neplatí. Vraciam a dávam, ale nežijem. Nemám z čoho. Mne kto vráti? Z čoho? Vrátiť vrátim. Požičiavať nechcem. Požičiavanie peňazí funguje tak, že pri ich splácaní splatíte najskôr úroky, potom požičanú sumu. Ten, čo vám peniaze požičia zarobí. Ja peniaze požičiavam, ale nie že na nich nezarobím, ja nedostanem ani toľko, čo požičiam. To je hádam najhorší obchod, aký som vo svojom živote uzavrela. Bežný človek požičiava zhruba tridsať rokov. Ak nie viac. A čo z toho má? Dôchodok, z ktorého nedokáže vyžiť. Mala som v obchode babku. Takú typickú. Maličkú, zhrbenú, s paličkou, v šatke a hrubom, už zimušnom kabáte. Kupovala kalendáre. Vybrala si štyri. O Slovensku. Mám jej vybrať také, v ktorých sú najkrajšie obrázky. Posiela ich do Ameriky. Chce im ukázať, ako tu je krásne. (Ešteže v nich nevidieť, akou pri tej kráse trpí biedou.) Zaplatila za ne viac ako 10 €. Babka, netrúfam si tipovať, koľko mala rokov skonštatovala, že je to veľa. Že prečo rastú len ceny. Že jej sa dôchodok tak rapídne ako sa zvyšujú ceny nezvýšil. A že PREČO? Čo jej na to poviete? Tiež by som chcela vedieť. Každý deň sa stretávam s reakciami, ako: je to drahé, nemôžem si to dovoliť, možno po výplate... Zvykla som si na ne a prestala som sa nad tým zamýšľať. Ale táto babka ma dostala. Viete prečo? Predstavila som si, že takto do obchodu vojde moja babka, ktorá celý život drela, aby vrátila, požičala a nakoniec živorila, lebo jej niet z čoho vrátiť. Ako to tu bude vyzerať o tridsať rokov? Dostanem ja niekedy nejaký dôchodok? Dožijem sa ho vôbec?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vy tam "hore" nemáte starých rodičov, či iných príbizných? Ako by sa vám páčilo, keby živorila vaša babka, mama, teta, VY? Viete si niekoho zo svojich blízkych predstaviť v takej situácii? Viete si v nej predstaviť seba? Skúste to. Možno sa vo vás ozve srdce. To je to, čo vo vašej hrudi udrie zhruba 70 krát za minútu. Skúste si spomenúť.

Alena Kesselová

Alena Kesselová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...neukáž čo v tebe je, lebo od teba budú veľa chcieť. A možno predsa len niečo ukážem :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu